Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kisah cinta aku dan dia

(Long Distance Relationship)

Inilah detik perkenalan aku dan Ilaa. 24.2.2012 aku kenal dengan seorang perempuan yang bernama Nur Nabila Ramle. Ok macam ni cerita nya. Mula-mula nazihah IM aku kat facebook, dia kata. "eh kau usha lah budak ni, dia tengah single tu". Aku pun macam "hah hah?". Aku pun try lah usha profile dia. Tengok je dia dah lama friend dengan aku kat facebook. Si Naz ni suruh aku usha dia. Aku memang nak usha. Tapi tak tahu kenapa perasaan nervous tiba-tiba muncul. At last aku pun tegur lah "hai ilaa". Then kitaorang chat la.... Aku ingat dia ni sombong rupanya tak. Masa aku nak off tu aku drop number phone aku. Dengan harapan dia akan contact aku. Then esok malam dia ada text say "goodnight". Aku pun terkejut + happy. Tak sangka dia contact aku. Text punya text punya text kitaorang makin mesra. Esoknya naz ajak skype group antara aku ilaa, dengan naz. Ilaa kata muka aku macam late bf dia yang dah meninggal dunia. Tengah dok syok webcam tiba-tiba laptop aku masuk air yang tertumpah. Terus patah hati. 2.3.2012 aku pergi KL dengan kawan-kawan aku. Saje jalan-jalan jumpa kawan. Si ilaa ajak tengok movie masa sabtu tu. Dia nak ajak tengok cerita "The Devil Inside". Aku punyalah happy masa tu. Semangat gila aku nak keluar pavi masa tu. Then masa hari sabtu tu, aku text dia lah tanya jadi ke tak keluar. Then dia cakap tak confirm lagi. Ok, dalam hati aku "mintak-mintak jadi". Then, aku dapat text dari dia. Dia cakap dia tak jadi nak tengok movie dengan aku sebab dia kena teman mama dia shooping. Hampa je perasaan masa tu. Tapi takpe, sebab masa tu takde perasaan sangat. Sebab tujuan utama nak jumpa kawan-kawan je. Ok dah stop cerita pasal pavi. LOL. 4.3.2012 aku pun balik jb balik. Then dia menyesal tak text aku sebab dia ingatkan aku lama kat kl. Kalau tidak dapatlah kitaorang jumpa. Tapi apakan daya. Jodoh tak sampai lagi masa tu. Lepas je aku balik jb, kitaorang terus rapat dan sangat mesra. Hari-hari kitaorang text or tweet each other. Yang kelakarnya, ilaa panggil aku "GF" and aku pulak panggil dia "BF". Terbalik lah pulak kan. Tapi aku rasa ia unik. Tapi ilaa selalu tersasul panggil aku "BF". Err -.- *padahal dalam hati berbunga-bunga* Kitaorang ni memang kuat gila berangan. Boleh buat filem "Box Office" kot. Nama gelaran kitaorang "Superromeo (aku) dan Superjuliet (ilaa). Aku suka nama gelaran tu. Sweet sangat macam Romeo & Juliet. Dia ni da lah suka makan choki-choki dengan minum air milo kotak. Haha comel je. 6.4.2012 adalah hari yang paling bermakna bagi aku selepas sebulan lebih berkenalan. Haritu hari jumaat. Aku memang tunggu saat-saat macam ni. Mula-mula cuak jugak nak luahkan isi hati aku ni. Tapi aku beranikan diri jugak. Aku melamar dia pada pukul 5.24pm masa tengah on call. Macam tak percaya sebab apa yang aku harap jadi kenyataan. Sejak haritu kitaorang dah berani nak tunjuk kat seluruh dunia yang kitaorang saling mencintai. Walaupun ianya cinta jarak jauh, kitaorang kuat. Kuat macam apa sayang? Macam tiger. Rawrr!! Hehe :D Kitaorang memang couple, tapi bagi kitaorang, kitaorang adalah tunang, *whoaa!!*  Now, aku dah dapat kebahagian aku dengan  new girlfriend, future wife, future mom for our kids and forever my love. Thanks sayang sebab kau yakin untuk terima aku sebagai teman hidup kau. 3 janji yang dia bagi kat aku iaitu, 1)Saya akan jadi sahabat awak dengan sebaik-sebaik sahabat 2)Saya akan jadi kekasih awak  dengan sebaik-sebaik kekasih 3)Saya akan jadi isteri awak dengan sebaik-baik isteri untuk lelaki yang saya cinta. Aku cinta kau Nur Nabila binti Ramle. Aku akan sentiasa doakan kebahagiaan kita. Hopefully sampai ke jinjang pelamin. Amin! Aku pegang kata-kata ila, "Never Leave Never, Never Hurt You, Never Hate Never and Always Loving You" yeahhh Never Jerit Never :D

Iklas dari hati: Acit
Semua yang tercatat di atas adalah milik Khairul Asyeeq Jamary .

Copyright@Segala Yang Tercatat Di Atas Adalah Berdasarkan Kisah Hidup Asyeeq Jamary